Módszertanok megvalósítása: Informális tanulást célzó tevékenységek

Felolvasó színház
A Felolvasószínház az 5-6. évfolyamon című foglalkozásokkal az volt a célom, hogy olyan informális tanítási és tanulási lehetőséget teremtsek a csoport tagjainak, melyek segítségével megvalósul a többirányú fejlesztés, előtérbe kerül az egyéni képességek kibontakoztatása, a közösségfejlesztés, a pozitív élmény alapú tevékenység. A foglalkozások segítségével kiemelt kompetencia területeket kívánok fejleszteni. Tapasztalatom, hogy a foglalkozások összessége hozzájárult a különböző képességekkel rendelkező tanulók személyiségfejlődéséhez. A tanórán kívüli tevékenységek célja, hogy megismerkedjenek a felolvasó színház műfajával és ezáltal új ismeretekre tegyenek szert, melyeket a mindennapi életben is hasznosítani tudnak. Célom ezeken belül a gyermeki személyiség pozitív építése, a kapcsolattartás és együttműködés a közös munkában. A 3-4 évfolyamos tanulók az olvasókörben Milne Micimackó c. művét dolgozzák fel. 
Az 5. és a 6. évfolyamos tanulók viszonya az magyar és a világirodalomhoz eltérő képet mutat. Célcsoportnak ezt a két évfolyamot választottam, akikre jellemző, hogy nagyon keveset olvasnak, főleg csak iskolai keretek között kötelező jelleggel. Szövegértésük egyre gyengébb, nagyobb terjedelmű szöveget nehezen értelmeznek. Megváltozott a szóhasználatuk, beszédükre jellemzőek a rövidítések, leegyszerüsítet mondatszerkezetű kommunikáció. 
A "Neumann" foglalkozáson a már megtanult és gyakorlott ill. az új ismeretek által, a csoport tagjainak digitális készsége fejlődik, rácsodálkozhatnak a tanulók, hogy milyen lehetőségek vannak az informatika területén. 
  

 

Neumann tematika
A"Neumann" foglalkozáson a már megtanult és gyakorlott ill.az új ismeretek által, a csoport tagjainak digitális készsége fejlődik, rácsodálkozhatnak a tanulók, hogy milyen lehetőségek vannak az informatika területén.